loading...
وبلاگ درآمد برتر
محمد غفوری تبار بازدید : 15 چهارشنبه 06 بهمن 1400 نظرات (0)

بهترین سایت های همکاری در فروش فایل

 بهترین سایت های همکاری در فروش فایل

چالشی که می توان گفت امروزه بسیاری از جوانان را به خود درگیر کرده است، شروع یک کسب و کار و سرمایه اولیه است. شما برای آغاز یک کسب و کار بایستی سرمایه اولیه قابل توجهی را داشته باشید تا بتوانید اساس و پایه کارتان را مهیا کنید، اما استثنائاتی هم در این وضعیت وجود دارد که به سرمایه اولیه ی قابل توجهی احتیاجی ندارد. کسب و کارهای اینترنتی از جمله این استثنائات هستند، مشاغل بسیاری وجود دارد که شما می توانید بدون سرمایه اولیه زیاد و حتی در منزل به کسب درآمد بپردازید. مطلب کسب درآمد در منزل بدون سرمایه اولیه را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که بازار کار همیشه برای افراد خلاق و نوآور مهیا بوده است. فرصت هایی که می توان به سادگی و با تلاش و پشتکار و البته صبر از آن ها بهره جست و کسب و کار موفقی راه اندازی کرد.

یکی از بهترین مسیرها برای شروع یک کسب و کار اینترنتی، همکاری در فروش فایل است. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان درآمدی که از طریق همکاری در فروش فایل بدست می آورید هیچ محدودیتی ندارد و همه چیز به تلاش خودتان بستگی دارد. هر چه می توانید بیشتر بفروشید و از درآمد خود لذت ببرید.

در این مطلب از سایت درآمد به معرفی بیشتر این شیوه از کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت و چندین سایت معتبر در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

چه افرادی از سیستم همکاری در فروش فایل می توانند استفاده کنند؟

همه ما غالبا محتواهایی را در لبتاب خود، تلفن همراه، تبلت داریم که قابل استفاده برای ما نیستند و شاید برای دیگران مفید به شمار آید، چنین فایل هایی را می توان از این طریق به فروش رساند. به طور کلی می توان گفت که همه فراد می توانند از این سیستم برای کسب درآمد استفاده کنند، ولی شاید کسب درآمد از همکاری در فروش فایل برای گروه های زیر بیشتر مفید باشد.

 

مدرسین

در اینجا منظور ما از مدرسین تنها معلمانی که در مدارس تدریس می کنند نیست، بلکه آن دسته از افرادی که به فکر کسب درآمد از آموزش آنلاین هستند نیز شامل می شوند، بسیاری از افراد تدریس در فضای مجازی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب می کنند و از این طریق به درآمد مضاعف دست پیدا می کنند، این افراد محصولات آموزشی خود که می تواند در قالب های ویدئویی، صوتی و متنی باشد را تهیه می کنند و از طریق سیستم های همکاری در فروش فایل به فروش می رسانند.

 

دانشجویان

در این جا منظور ما از دانشجویان شامل همه دانشجویان کشور می باشد. اتفاقا شاید سیستم همکاری در فروش فایل بیشترین فایده را برای دانشجویان داشته باشند. توجه داشته باشید که بعضی از دروس دانشگاهی دروس پایه هستند که در همه گرایش ها و رشته استفاده می شوند و مخاطبان زیادی دارند، مثلا درس فیزیک 1 از درس های پایه ای است که مخاطبان بسیاری را دارد. این درس یک کتاب قطور دارد که دارای مسائلی است و برای این مساله ها بعضا جوابی یافت نمی شود. شما می توانید جواب سوال ها را حتی به صورت دستنویس نوشته و محصول آموزشی خود را به فروش برسانید. اگر رشته تخصصی دارید مثلا رشته شما برق است، به راحتی می توانید از آموزش نرم افزارهای تخصصی مهندسی برق به درآمد برسید.

 

هنرمندان

هنرمندان هم می توانند از این سیستم برای کسب درآمد استفاده کنند، تصور کنید شما نویسنده هستید، یا نقاشی می کنید و یا حتی مقاله نویسی کار می کنید، می توانید فایل های آموزشی خود را تهیه کنید و در سایت های همکاری در فروش فایل به فروش برسانید. اینکه محتوای محصولات آموزشی شما به صورت ویدئویی، متنی و یا صوتی باشد به شما بستگی دارد. تصور کنید که شما قصد دارید به کسب درآمد از آموزش خیاطی بپردازید، شاید استفاده از محتوای ویدئویی در امر آموزش مناسبتر باشد.

 

 

ایجاد سایت شخصی یا سایت های همکاری در فروش فایل

کسب درآمد از همکاری در فروش فایل به دو صورت امکان پذیر است. شما یا باید با استفاده از طراحی سایت، یک سایت شخصی برای خود داشته باشید یا از سایت هایی که بصورت همکاری در فروش فایل فعالیت دارند استفاده کنید و با عضویت در آنها محصولات و فایل های دانلودی خود را بفروشید.

قصد داریم به صورت خلاصه به مقایسه این دو روش بپردازیم. شما اگر سایت شخصی برای خودتان داشته باشید بدون هیچ گونه واسطه ای می توانید محصولاتتان را در فروشگاهی که در سایت خود تعبیه کرده اید به فروش برسانید، اما توجه داشته باشید که ایجاد یک سایت شخصی برای شما می تواند از جنبه های ساخت، امنیت و... هزینه بر باشد و علاوه بر آن لازم است تا در ابتدا شما رتبه سایت خود را بالا ببرید تا بتوانید دیده شوید و محصولاتتان را بفروشید.

در مقابل اگر از سایت های همکاری در فروش فایل استفاده کنید احتیاجی به هزینه هایی مانند ساخت سایت، تامین امنیت سایت و... ندارید و فقط لازم است محصولاتتان را در این سایت ها به فروش برسانید، توجه داشته باشید که بخشی از درآمدتان از فروش فایل را به عنوان پورسانت به سایت مورد همکاری پرداخت می نمایید. در ادامه به معرفی چند سایت برتر در زمینه همکاری در فروش فایل خواهیم پرداخت.

 

 

بهترین سایت های همکاری در فروش فایل

منظور ما از بهترین سایت، آن سایت هایی هستند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند. این سایت ها علاوه بر اینکه از رتبه بالا و بازدید بالایی برخوردار هستند، دارای پشتیبانی قدرتمندی نیز هستند و کاربرانی که با این سایت ها فعالیت می کنند، توانسته اند درآمد خوبی از این سیستم ها کسب کنند.

 

فایل سل

فایل سل فروشگاه ساز اینترنتی است که یک فروشگاه اختصاصی با مدیریت کامل به شما ارائه می کند، این فروشگاه قابلیت دسته بندی و ایجاد محصول دارد و اجازه اپلود فایل های مجاز و قانونی شما جهت فروش را می دهد.

بدین ترتیب شما بدون هیچ هزینه ای صاحب یک کسب و کار اینترنتی می شوید و می توانید فایل های ارزشمند خود را برای عرضه به خریداران ارائه کنید ، همه کارها در سایت فایل سل انجام می شود و شما نیاز به هیچ دانش فنی یا تهیه ملزومات اولیه ندارید.

فایل سل علاوه بر ساختن فروشگاه فایل و اجازه فروش فایل های خود به شما اجازه میدهد که برای بقیه هم بازاریابی کنید و به درآمد برسید. فایل از باسابقه ترین فروشگاه ها در زمینه فروش فایل است.

 

درآمد برتر (https://daramadebartar.ir)

درآمد برتر یک سیستم همکاری در فروش فایل است که کاربران می توانند با ثبت نام در آن ، بدون هیچ هزینه ای یک فروشگاه فایل اختصاصی برای خود ایجاد کنند و فایل های خود را برای فروش در این سایت ثبت کنند.

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده که با استفاده از سیستم همکاری در فروش قدرتمند این سایت ، بازاریاب ها بتوانند محصولات سایت فروشنده ها را تبلیغ کنند و به ازای فروش هر محصول ، پورسانت مشخصی را دریافت کنند.

همان طور که متوجه شدید، در این سایت شما می توانید فروشگاه اختصاصی خودتان را به صورت رایگان ایجاد نمایید و این یک مزیت محسوب می شود.

 

فایل ناب (https://filenab.com)

فایل ناب هم یکی دیگر از بهترین سیستم های همکاری در فروش فایل است که تنها با چند قدم ساده می توانید زمینه را برای فروش محصولاتتان فراهم نمایید. شما در این سایت می توانید بدون هیچ هزینه ای و به صورت رایگان ثبت نام نمایید و پس از اینکه یک فروشگاه اختصاصی برای خودتان ساختید، فایل هایتان را برای فروش در این سایت ثبت کنید.

 

فورکیا

امروزه نیازها، ارائه خدمات و کالاها تحت تاثیر پیشرفت دنیای اینترنت قرار گرفته است و افرادی موفق هستند که زودتر و بهتر وارد این میدان شوند. با معرفی کالا و خدمات خود در دنیای اینترنت و یا با داشتن یک سایت و یا فروشگاه می توان از دیگر رقبا پیشی گرفته و درآمد های خود را افزایش داد. همچنین داشتن یک کسب و کار اینترنتی (تجارت الکترونیکی ) به عنوان یک شغل اصلی و یا جانبی نیاز هر فرد در جامعه می باشد.

فورکیا یک سیستم سایت دهی و فروشگاه دهی پیشرفته کاملا رایگان است که امکانات آن در حال افزایش می باشد. هدف آن ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی دائمی با درآمد بالا به عنوان شغل اصلی و یا جانبی برای هر نوع کاربری و داشتن یک سایت و یا یک فروشگاه حرفه ای جهت معرفی محصولات و خدمات کاربران به صورت پیشرفته می باشد.

 

فایل 24 (https://file24.ir)

فایل 24 فروشگاه ساز اینترنتی است که به رایگان یک فروشگاه اختصاصی با مدیریت کامل به شما ارائه می کند، این فروشگاه قابلیت دسته بندی و ایجاد محصول دارد و اجازه اپلود فایل های مجاز و قانونی شما جهت فروش را می دهد بدین ترتیب شما بدون هیچ هزینه ای صاحب یک کسب و کار اینترنتی می شوید و می توانید فایل های ارزشمند خود را برای عرضه به خریداران ارائه کنید ، همه کارها در سایت فایل 24 انجام می شود و شما نیاز به هیچ دانش فنی یا تهیه ملزومات اولیه ندارید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم تا پس از معرفی اولیه ای از سیستم های همکاری در فروش فایل که از کسب و کارهای موفق اینترنتی محسوب می شود، به معرفی چند سایت بسیار موفق که در این زمینه فعالیت می کنند داشته باشیم. با قطعیت می توان گفت که دو سایت درآمد برتر و فایل ناب از سایت هایی هستند که به صورت تخصصی در زمینه کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش فایل فعالیت می کنند.

اگر شما قصد دارید با تهیه محصولات آموزشی از سیستم همکاری در فروش فایل برای کسب درآمد استفاده کنید و تمایل به تدریس آنلاین دارید توصیه می کنیم در دوره جامع تبدیل دانش به ثروت شرکت کنید تا علاوه بر نکات مهم که در زمینه تدریس آنلاین کسب می کنید، با سیستم های همکاری در فروش فایل بیشتر آشنا شوید.

محمد غفوری تبار بازدید : 17 سه شنبه 05 بهمن 1400 نظرات (0)

4 راهکار مناسب برای کسب درآمد از فروش فایل

راهکار هایی مناسب برای کسب درآمد از فروش فایل

فروش فایل های بی مصرف یکی از روش های اینترنتی است که هر شخصی به آسانی می تواند از آن کسب درآمد کند. همه ما فایل های بسیار زیادی در لب تاب، کامپیوتر و یا تلفن همراه خود داریم که به سادگی می توانند به منابع درآمد خوبی تبدیل شوند. شاید اگر همین نکات ساده را می توانستیم به دیگران بیاموزیم، هیچ فردی به دلیل صرفاً پول، سراغ شغل هایی که دوست ندارد نمی رفت و می توانست لذت های بسیار زیادی را تجربه کند.

در دنیایی که عصر اطلاعات نام گرفته و همه ما، هزاران فایل و داده در پیرامون خودمان داریم، یکی از آسان‌ترین و بهترین راه‌ های کسب درآمد اینترنتی، به فروش گذاشتن فروش فایل های بی مصرف است. در این روش شما فایل را آماده کرده و آن را در وب سایت‌های فروش فایل با قیمتی مشخص قرار می ‌دهید. فایل‌ های انتخابی شما می‌ توانند شامل هر موضوعی و با هر فرمتی باشند.

در ادامه این مطلب از سایت درآمد برتر به معرفی راهکارهایی برای کسب درآمد از فروش فایل خواهیم پرداخت.

 

 

سیستم همکاری در فروش فایل

شما برای عرضه و فروش محصولات دانلودی خود، نیاز به بستری دارید که تمامی اصول حرفه ای در آن رعایت شده باشد تا محصولات شما در دسترس دیگران قرار بگیرد و از فروش آن ها به سود مناسبی دست یابید. می توانید خودتان دست به کار شوید و شروع به راه اندازی یک سایت فروش فایل کنید. اما بدون شک، این کار نیاز به اندکی هزینه کردن، کسب مهارت های لازم و تلاش و صبر زیاد دارد. حتی اگر موفق و خوب عمل کنید باید حداقل حدود دو سال به کسب و کارتان فرصت دهید تا کم کم به سود دهی برسد.

اما اگر می خواهید تمرکز خود را روی تهیه محصولات دانلودی بگذارید و بقیه کارها از جمله طراحی سایت، بازاریابی، تبلیغات، فروش و پشتیبانی را به دیگران بسپارید، اینجاست که پای سیستم های همکاری در فروش به میان کشیده می شود و می توانید با کمک آن ها خیلی سریع، کسب درآمد را آغاز نمایید.

سیستم های همکاری در فروش معتبر تمامی این کارها را به صورت حرفه ای و رایگان برای شما انجام می دهند و فقط در بخشی از سود شما شریک خواهند شد. به عنوان مثال، از هر محصولی که بفروش می رسد، مبلغی (مثلا 20%) را به عنوان پورسانت خود بر می دارند.

از جمله سایت های معتبر در سیستم همکاری در فروش فایل را می توان سایت درآمد برتر و فایل ناب نام برد.

 

 

همکاری در فروش فایل یک سیستم برد برد است

خریدار با قیمتی مناسب، محصولی را که نیاز داشته، تهیه کرده است. فروشنده با تهیه یک محصول دانلودی مناسب به فروش و سودی مطلوب و احتمالا پایدار دست یافته است. سایت همکاری در فروش فایل به ازای هر فروش، پورسانت خود را دریافت می کند و علاوه بر تامین هزینه ها به سود مطلوبی دست خواهد یافت و بازاریابان نیز بدون تولید محصول و تنها با تبلیغ و فروش محصولات برتر و پرفروش می توانند به اندازه سهمی که فروشنده برایشان تعریف کرده است، پورسانت دریافت نمایند.

 

 

2 گام مهم برای کسب درآمد از فروش فایل

اولین گام در جهت کسب درآمد اینترنتی با فروش فایل ، مطالعه بازار فروش فایل با هدف مطابقت و توانایی رقابت در این بازار آنلاین است. در هر بازاری مفاهیم کلی تجارت مثل رقابت حرف اول را می زند. تولید فایل همان تولید محتوا در قالب بسته‌‌ های شناخته شده نرم‌ افزاری است، بنابراین یا شما فایل تولید شده در اختیار دارید، یا توانایی و امکان تولید فایل یا هردو را با هم دارید.

باید توجه کنید که فروش فایل در واقع ، فروش محتوا ، تخصص و مهارت است نه فروش فرمت‌هایی مثل Pdf ,Doc , Xls و… .آنچه برای مشتریان مهم است محتوایی است که در قالب این فرمت‌ ها ارائه می‌شود. ابتدا در گوگل و یا از راه های مختلف تحقیق کنید و ببینید برای محتوایی که قصد فروش آن را دارید به اندازه کافی تقاضا وجود دارد یا نه.

در مرحله دوم ببینید سایر رقبا با چه کیفیت و چه قیمتی محتوای مشابه شما را برای فروش عرضه می کنند؟ در مرحله سوم در مورد بستر فروشی که قرار است با آن همکاری کنید تحقیق و جستجو کنید و نتایج را یادداشت کنید تا در آینده بتوانید به آن استناد کنید. این یک تحقیق بازار و همچنین تحقیق بازاریابی در مقیاس کوچک است ولی بسیار در میزان فروش تاثیرگذار است.

 

 

روش های کسب درآمد از فروش فایل

روش های مختلفی برای کسب درآمد از فروش فایل وجود دارد که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. هر کدام از این روش ها را مطابق علاقه خودتان می توانید به کار گیرید.

 

کسب درآمد از فروش فایل های آموزشی خود

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از اینترنت، کسب درآمد از آموزش اینترنتی می باشد، این روش از کسب درآمد ارتباط مستقیمی با کسب درآمد از فروش فایل دارد، چرا که شما می توانید محصولات آموزشی خود را در قالب های مختلف صوتی، تصویری و متنی تهیه کنید و سپس آن ها را به فروش برسانید، فروش محصولاتتان را به شکل های مختلف می توانید انجام دهید، مثلا در سایت شخصی خود به فروش برسانید و یا از سایت های همکاری در فروش فایل می توانید استفاده کنید.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

همگی ما به جایگاه ویژه شبکه های اجتماعی در بین افراد جامعه با خبر هستیم، و این اهمیت می تواند به یک بستر مناسب برای کسب درآمد تبدیل شود. به طور مثال عرض می کنم، شما می توانید یک دوره آموزشی فوتوشاپ تهیه کنید و سپس در پیج های مرتبط با فتوشاپ و تنها با نوشتن کامنت در یکی از پست ها شانس خود را برای فروش محصولات آموزشیتان امتحان کنید.

البته اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم محصولاتتان را به طور مستقیم در این شبکه به فروش نرسانید بلکه آدرس سایت خود را اعلام کنید و در سایتتان محصولاتتان را به فروش برسانید.

 

کسب درآمد از بازاریابی و فروش فایل های دیگران

در سایت های همکاری در فروش فایل ، علاوه بر کسب درآمد از فروش فایل های خودتان، می توانید با تبلیغ و فروش فایل های دیگران، پورسانت مناسبی دریافت کنید. تعداد زیاد فایل و تنوع موضوعی فایل ها در این سیستم ها فرصت خوبی برای بازاریابی ایجاد می کند و درامد خوبی نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین در سیستم همکاری در فروش فایل ، حتی اگر شما محصول دانلودی خاصی تولید نکنید، بازهم می توانید با انتخاب محصولات دانلودی پرطرفدار و بازاریابی و فروش آن ها به درآمد مناسبی دست یابید.

 

 

جمع بندی

همانطور که بیان کردیم، کسب درآمد از فروش فایل می تواند برای شما یک سکوی پرتاب مناسب مالی باشد اما اینکه بخواهید از این سکوی پرتاب چطور استفاده کنید کاملا به خود شما بستگی دارد. شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که دوست دارید مطالب و فایل های دلخواه خودتان را به فروش برسانید، مثلا شما در موضوع خاصی به آموزش پرداخته اید و محصولات آموزشی خود را تهیه کرده اید و می خواهید این محصولات را به فروش برسانید.

اگر در فکر فروش محصولات آموزشی خود هستید، پیشنهاد می کنم در دوره آموزشی تبدیل دانش به ثروت شرکت کنید تا علاوه بر آن که به فوت و فن های کسب درآمد از تدریس مجازی آشنا می شوید، با راه های کسب درآمد از فروش فایل هم آشنا خواهید شد.

 

محمد غفوری تبار بازدید : 15 سه شنبه 05 بهمن 1400 نظرات (0)

ساخت فروشگاه فایل رایگان با استفاده از فروشگاه ساز درآمد برتر

ساخت فروشگاه فایل رایگان با استفاده از فروشگاه ساز درآمد برتر

امروزه دیجیتال مارکتنیگ یا کسب و کار اینترنتی گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل آن را هم می توان در موارد مختلف جستجو کرد، از جمله آنکه در این نوع از کسب و کار شما می توانید به درآمد بالایی برسید و لازم نباشد به دنبال کار کارمندی باشید. علاوه بر این موارد، این کار را می توانید در منزل و در کنار خانواده انجام دهید.

اگرچه که در ابتدای کار ممکن است به درآمد قابل توجهی دست پیدا نکنید اما اگر کار خود را ادامه دهید و با راه حل هایی که می تواند چالش های موجود در کسب درآمد از طریق فروش فایل را برطرف کند، آشنا شوید، قطعا درآمدتان روز به روز بیشتر خواهد شد.

در گذشته نزدیک و شاید در حال حاضر، بازاریابی به شکل دیگری انجام می شد ولی امروزه به لطف دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی به صورت اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته است.

یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی، همکاری در فروش فایل می باشد. شما در این کار به دو شیوه می توانید عمل کنید، یا بازاریابی فایل های دیگران را انجام دهید و یا یک فروشگاه ایجاد کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.

 

 

کسب درآمد از طریق فروش فایل

همکاری در فروش فایل یک طرح برای فروش فایل‌ های قابل دانلود با تعامل چند نفره است که توسط سیستم‌ های همکاری در فروش فایل ارائه می‌ گردد به وبسایت ها یا نرم‌افزار هایی گفته می‌ شود که در آن، فرد انسانی، محصولات مجازی قابل دانلود کردن دیداری، شنیداری، خواندنی و … را با همیاری فرد یا افرادی دیگر به‌ فروش می‌رساند یا برای به‌ فروش رساندن آن‌ ها تلاش می‌ کند. این فایل‌ ها می‌ توانند طرح‌ های گرافیکی، پوسته‌ ها و اسکریپت ها برای وبسایت، فایل‌ های نرم‌ افزاری، نرم‌ افزارها، لایسنس‌ ها، فایل‌ های آموزشی خواندنی، ویدئویی یا صوتی و… باشند. متقاضی محصولات، می‌ تواند با پرداخت مبلغ فایل، بلافاصله پس از پرداخت آنلاین محصول مربوطه را دانلود کند.

کسب درآمد از فروش فایل یکی از روش های کسب و کار اینترنتی پر طرفدار به شمار می آید که می توان از آن به درآمد قابل توجه رسید. در ادامه به شما راهی را معرفی می کنیم که می توانید فروشگاه خودتان را بسازید و به فروش فایل های خود در فروشگاه خود بپردازید.

 

 

فروشگاه ساز درآمد برتر

درآمد برتر یکی از سایت های معتبر در سیستم های همکاری در فروش فایل محسوب می شود. اگر شما به سایت درآمد برتر مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که محصولات فراوانی برای فروش قرار دارد، محصولات متنوع و مختلف.

یکی از بخش های مهم این سایت، سیستم همکاری در فروش فایل می باشد که در آن به معرفی این شیوه کسب درآمد و مزیت های آن پرداخته شده است. یکی از قابلیت های سایت درآمد برتر امکان ساخت فروشگاه فایل برای هر کاربر است که هر شخص می تواند با عضویت در این سایت بصورت رایگان یک فروشگاه فایل حرفه ای برای خودش ایجاد کند و فایل های خود را در آن فروشگاه برای فروش قرار دهد و یا فایل های و پاورپوینت هایی که سایر کاربران برای فروش ثبت کرده اند را در فروشگاه خود نمایش داده و تبلیغ کند و از فروش این فایل ها و پاورپوینت ها درآمد کسب کند.

این فروشگاه فایل قابلیت پرداخت آنلاین را داراست و خریداران می توانند هزینه فایل مورد نظر خود را بصورت آنلاین پرداخت کرده و بلافاصله فایل خود را دانلود کنند و حتی در زمان های بعدی، هر وقت که به آن فایل نیاز داشتند، می توانند مجددا به آن دسترسی داشته و دانلود کنند.

 

 

از فروش چه محصولاتی می توان به درآمد رسید؟

کسب درآمد به روش سیستم های همکاری در فروش فایل، محدود به فایل های خاصی نمی شود. هر فایل راکد و البته قابل استفاده خود را می توانید در فروشگاهی که در سایت درآمد برتر ایجاد کرده اید به فروش برسانید، فایل های ورد که در ارتباط با مطالب مهمی هستند، مثلا ترجمه شده یک فایل انگلیسی هستند، یا فایل های پاورپوینت، پروژه های دانشجویی، زبان های برنامه نویسی و... را می توانید در فروشگاه خود قرار دهید و آن ها را به فروش برسانید.

شاید کارهای نرم افزاری در فروش فایل به شما در کسب درآمد بیشتر بتواند کمک بیشتری بکند، دلیل آن هم این است که امروزه بیشتر کارها با نرم افزارها انجام می شود.

به طور مثال شما می توانید یک پروژه دانشجویی را با نرم افزار متلب انجام دهید و آن را در فروشگاه خود به فروش برسانید. حتی می توانید به تدریس آنلاین بپردازید، مثلا شما در تدریس ریاضی مهارت دارید، می توانید فایل های آموزشی خود را تهیه کنید و آن ها را به فروش برسانید، به عبارت دقیق تر می توانید به کسب درآمد از آموزش هم بپردازید.

همانطور که متوجه شدید، فایل های مختلف و متنوعی برای کسب درآمد از همکاری در فروش فایل وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید که شما می توانید این فایل ها را در فروشگاه خود که توسط فروشگاه ساز درآمد برتر ساخته اید به فروش برسانید و یا از سایت های دیگر دیگری مثل فایل ناب استفاده کنید.

 

 

از فروش فایل به چه میزان درآمدی می توانیم برسیم؟

برای جواب دادن به این سوال متغیرهای زیادی وجود دارد که بخش زیادی از این متغیرها به خود شما ارتباط مستقیم دارد. شاید مهمترین عامل موثر در میزان درآمد شما از فروش فایل، میزان تلاش و کوشش شما باشد. شاید با خود فکر کنید که اگر من هر فایلی را در فروشگاه خود به ثبت برسانم می توانم به درآمد خوبی برسم، این یک فکر غلط و اشتباه است. شما باید از فایل های مناسب استفاده کنید، برای اینکه بتوانید این فایل ها را پیدا کنید باید نیاز به روز جامعه را بشناسید، از آن جایی که بیشتر استفاده کنندگان فایل ها، دانش آموزان و دانشجویان رشته های مختلف هستند، بهتر است نیاز این افراد را شناسایی کنید و در جهت نیاز آن ها به تهیه فایل بپردازید.

به طور مثال عرض می کنم، دانشجویان ترم اول رشته های مهندسی با درس ریاضی عمومی 1 مشکل دارند، شما می توانید یک فایل ایجاد کنید و در آن فایل به طراحی سوال های مهم بپردازید و جواب آن ها را نیز مشخص کنید و در نهایت در فروشگاه خود قرار دهید و منتظر خرید فایل ها از سوی دانشجویان باشید. بنابراین تلاش کردن و استفاده از فایل های مناسب از جمله متغیرهای مهم در میزان کسب درآمد شما می باشد.

یکی دیگر از متغیرهای مهم نیز صبر و حوصله شما می باشد. ابدا نباید انتظار داشته باشید که خیلی سریع به درآمد برسید، شاید یک ماه دو ماه و حتی بیشتر زمان ببرد تا به درآمد برسید، اما اگر خوب روی این روش کسب درآمد کار کنید، می توان با اطمینان بالایی گفت که به راحتی می توانید در ماه به درآمد چند ده میلیونی در ماه برسید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا به سیستم همکاری در فروش فایل که یکی از شیوه های کسب درآمد اینترنتی می باشد با نگاه ویژه ای بپردازیم. شما در این روش یا باید بازاریابی محصولات سایر افراد را انجام دهید یا می توانید با ایجاد یک فروشگاه شخصی، محصولات خودتان را به فروش برسانید. برای آنکه بتوانید فروشگاه خودتان را داشته باشید، می توانید از فروشگاه ساز سایت درآمد برتر استفاده کنید و محصولات خود را در فروشگاهتان به فروش برسانید.

در انتهای مطلب پیشنهادی برای شما داریم، اگر قصد دارید محصولات شما در فروشگاهتان از نوع تدریس باشد و به عبارتی تدریس آنلاین داشته باشید، بهتر است در دوره تبدیل دانش به ثروت شرکت کنید، در این دوره شما می آموزید که چگونه از آموزش مهارتتان به کسب درآمد برسید و علاوه بر این فایل های آموزشی خودتان را تهیه کرده و در فروشگاه خود قرار دهید و آن ها را به فروش برسانید.

محمد غفوری تبار بازدید : 13 سه شنبه 05 بهمن 1400 نظرات (0)

چگونه می توانیم در مصاحبه های دکتری موفق شویم؟ نکات مهم برای مصاحبه دکتری

مهمترین نکات برای موفقیت در مصاحبه دکتری

امروزه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دلایل مختلف انجام می شود، دلایلی مانند استاد دانشگاه شدن، ارتقای رزومه تحصیلی برای رسیدن به پست های بهتر، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و... تحصیل در مقطع دکتری شاید به آسانی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نباشد، زیرا تفاوت های بسیاری بین این مقطع با مقطع های گذشته خود دارد، یکی از تفاوت های مهمی که در این مقطع وجود دارد، داشتن مصاحبه برای پذیرش است. یعنی اگر می خواهید در مقطع دکتری به تحصیل بپردازید لازمه اش این است که در مصاحبه دکتری پذیرفته شوید.

در این مطلب از سایت درآمد برتر به معرفی راه کارهایی برای موفقیت در مصاحبه دکتری خواهیم پرداخت.

 

 

چه کسانی می توانند در مصاحبه دکتری موفق باشند؟

همان طور که گفته شد، افراد به دلایل مختلف به تحصیل در مقطع دکتری می پردازند و سعی می کنند تا در مصاحبه دکتری قبول شوند. قطعا داشتن هدف و اعتماد به نفس بسیار موثر خواهد بود. لذا آن دسته از افرادی که این دو ویژگی را دارند شانس بالایی در قبولی مصاحبه دکتری دارند، اگر فکر می کنید که اعتماد به نفس کافی ندارید می توانید راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس را پیدا کرده و از آن ها استفاده کنید. علاوه بر اعتماد به نفس، انگیزه داشتن هم بسیار مفید خواهد بود، مثلا شخصی هدفش این است که در مصاحبه دکتری شرکت کند و پذیرفته شود تا بتواند استاد دانشگاه شود، چنین شخصی مطمعنا علاقه مند به تدریس است و چه بسا که برای رسیدن به این هدف از سال ها پیش به شکل های مختلف برنامه ریزی کرده است.

مثلا در زمینه ای مهارتی داشته و به آموزش مهارت خود پرداخته است. این گونه افراد علاوه بر اینکه برای اهداف آینده خود مقدمه چینی می کنند از مهارتشان برای کسب درآمد هم استفاده می کنند، یکی از شیوه هایی که ممکن است از آن برای رسیدن به درآمد استفاده کنند، کسب درآمد از آموزش می باشد. همانطور که از مطالبی که در این بخش گفته شد، می توان به این نتیجه رسید که داشتن اعتماد به نفس، انگیزه و هدف از پارامترهای مهمی هستند که برای موفقیت در مصاحبه دکتری می توان روی آن ها حساب ویژه باز کرد.

 

 

نکات مهم برای مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری یکی از دغدغه های مهم دانشجویانی است که می خواهند ادامه تحصیل بدهند و معمولاً در این روز تنش های بالایی را متحمل می شوند.

اگر شما هم قرار است برای مصاحبه دکترا آماده شوید، با درآمد برتر همراه باشید تا به چندین نکته مهم که در مصاحبه دکتری باید به آنها توجه کنید، بپردازیم.

 

مروری بر دروس و مطالب کلیدی

با اینکه سوالات علمی جلسه مصاحبه آزمون دکتری مرتبط با دروس اصلی رشته و گرایش انتخابی داوطلب می باشند ولی متأسفانه آزمون کتبی برخی رشته ها از چنین دروسی نبوده است و رتبه خوب آزمون کتبی به معنای آمادگی در این دروس نمی باشد. یکی از بهترین کارهایی که باید تا روز مصاحبه  انجام دهید مرور این دروس است.

 

اطلاع نسبی از دانش روز

سعی کنید خلاصه مقالات ( Abstract )  ماه های اخیر یک نشریه معتبر در زمینه کاری خود را مطالعه کنید. اگر آشنایی شما با زبان زیاد نیست از منابع فارسی استفاده کنید. به هر حال سعی کنید از موضوعات جدید مطلع گردید.

 

تهیه توصیه نامه ها

معمولا در مدارک دعوت به مصاحبه دانشگاه ها، دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد داوطلب خواسته می شود که یکی از آنها باید از استاد راهنمای وی باشد.

 

تمرین مکالمه

در صورتی که آشنایی تان با زبان انگلیسی در حدی است که ارزش سرمایه گذاری دارد شروع به تمرین مکالمه کنید. همه ما می توانیم با همین میزان آشنایی با زبان انگلیسی مکالمه بهتری داشته باشیم. برای این کار لازم نیست به زبان انگلیسی مسلط باشید، آن قدر تمرین کنید که مطمئن باشید مکالمه تان به اندازه سطح آشنایی تان با زبان انگلیسی ارتقا یافته است.

 

بر روی مهارت های خودتان کار کنید

مطمئناً فردی که مهارت های بیشتری داشته باشد، اعتماد بنفس بیشتری هم خواهد داشت و علاوه بر آن در مصاحبه دکتری می توانید با تکیه براین مهارت ها، انگیزه خودتان را برای یادگیری نشان دهید. این مهارت ها می تواند یک نقطه قوت برای شما باشد. بعنوان مثال می توان به یادگیری نرم افزارهای کاربردی رشته خودتان، زبان انگلیسی  و... اشاره کرد.

 

زیاد به ساعت خودتان نگاه نکنید

نگاه کردن مدام به ساعت می تواند اثر نامطلوبی بر مخاطب شما بگذارد، اصلاً نیاز نیست به ساعتتان نگاه کنید، چرا که هر زمانی که وقت تمام شود، خود مصاحبه کننده ها به شما اعلام می کنند.

موبایل هم همین حکم را دارد، اصلاً موبایلتان را روی میز نگذارید و سعی کنید در این جلسه موبایلتان را قطع یا بی صدا کنید.

 

داشتن ایده درباره رساله دکتری

در خصوص موضوعی که قرار است پس از قبولی به‌عنوان رساله دکتری درباره آن پژوهش کنید، از قبل فکر کنید. به یاد داشته باشید موضوعی که مطرح می‌کنید، باید در حدواندازه رساله دکتری باشد. در این باره می‌توانید با استادانی که در دوره کارشناسی ارشد داشته‌اید نیز مشورت کنید. به هرحال، به خاطر داشته باشید موضوعی که مطرح می‌کنید باید در حوزه علاقه‌مندی‌های یکی از استادان همان گروه آموزشی باشد. شاید شما موضوع بسیار نوینی را مطرح کنید، ولی اگر هیچ‌یک از استادان گروه علاقه‌مند یا متخصص در آن حوزه نباشند، شانس قبولی شما در قیاس با رقبایتان کاهش خواهد یافت.

اگر برای موضوع هنوز به‌عنوان خاصی دست نیافته‌اید، حداقل دامنه و حیطه موضوع را تعیین کنید. گروه آموزشی به دنبال دانشجویی باانگیزه است که از قبل درباره این موضوعات اندیشیده است. اگر موضوع پایان‌نامه پیشنهادی شما، ویژگی‌های ذکرشده را داشت و در راستای تحقیقات پایان‌نامه کارشناسی ارشدتان نیز بود، این پیوستگی می‌تواند امتیاز مثبتی تلقی شود.

 

صداقت داشته باشید و زیاده‌گویی نکنید

از شما انتظار نمی‌رود که دانشمند جامع‌العلوم رشته خود باشید، پس نیاز نیست با بیان واژگانی که اطلاعی از معنای علمی درست آن‌ها ندارید، نقاط ضعف خود را نمایان کنید. در بسیاری از موارد، داوطلبان به گمان اینکه با بیان این واژگان، می‌توانند نظر مثبت ارزیابان را جلب کنند، خود را به دردسر می‌اندازند. اگر معنای اصطلاحی را نمی‌دانید، بهتر است آن را استفاده نکنید. چون ممکن است یکی از استادان از همان واژه سؤالات تخصصی بپرسد و شما را در وضعیت بدی قرار دهد. اگر به هر علتی در این شرایط قرار گرفتید، سعی کنید صادقانه رفتار کنید.

 

 

جمع بندی

در این مطلب از سایت درآمد برتر سعی شد تا به نکات مهم در رابطه با پذیرش در مصاحبه دکتری پرداخته شود. نکاتی که اگر هر کدامشان نباشد ممکن است مانع از پذیرش ما در مصاحبه دکتری بشود. قطعا وجود انگیزه و هدف بهترین ابزارها برای کنار گذاشتن موانع هستند.

اگر قصد دارید در مصاحبه دکتری قبول شوید، با هدف، باانگیزه و امیدوار باشید.

محمد غفوری تبار بازدید : 17 سه شنبه 05 بهمن 1400 نظرات (0)

چگونه می توان استاد دانشگاه شد؟

 چگونه می توان استاد دانشگاه شد؟

معمولا کسانی که به صورت رسمی و غیر رسمی وارد تدریس می شوند و به شکل های مختلف مانند حضور در مدارس مقاطع مختلف، هنرستان ها و موسسات آزاد به تدریس مشغول می شوند، تمایل به این دارند که در بالاترین سطح ممکن یعنی استاد دانشگاه شدن هم به تدریس بپردازند. حتی کسانی که به از تدریس به عنوان شغل دوم خودشان استفاده می کنند و به صورت اینترنتی تدریس می کنند و به عبارت دقیق تر به کسب درآمد از آموزش آنلاین مشغول هستند، در عمق فکرشان بدشان نمی آید که در دانشگاه تدریس داشته باشند. شاید خیلی ها ندانند که به چه شکل می توان به تدریس در دانشگاه پرداخت و آیا اینکه برای تدریس در دانشگاه حتما باید مدرک دکتری داشت یا خیر؟ در این بخش از سایت درآمد برتر قصد داریم به راهنمایی هایی برای آن دسته از عزیزانی که به تدریس علاقه مند هستند و دوست دارند که استاد دانشگاه بشوند، بپردازیم.

 

 

شرایط استاد دانشگاه شدن

اگر بخواهیم یک دسته بندی داشته باشیم می توان اساتید دانشگاه را در ۴ گروه جای داد که به ترتیب عبارتند از مربی، استادیار، دانشیار و استاد. به طوری که به صورت معمول، یک فرد با مدرک کارشناسی ارشد و در بدو خدمت در مرتبه مربی و فردی با مدرک دکترا ( بسته به سابقه خدمت و فعالیت های علمی، پژوهشی و اجرایی قبلی) در یکی از مراتب سه گانه بعدی قرار می گیرد.

بدیهی است که هر عضو هیئت علمی تمایل به پیشرفت و ارتقاء به مرتبه بالاتر و استادی دارد و این یعنی تلاش مستمر برای به روز نگه داشتن معلومات و ارایه فعالیت های علمی لازم مثل مقاله، کتاب، کنفرانس و… و این رمز پویایی علمی یک دانشگاه است. در حال حاضر در عمده رشته ها به ویژه در کلان شهرها داشتن مدرک دکترای تخصصی(PhD) و یا دانشجوی مقطع دکترا بودن، شرط اصلی ورود به شغل استاد دانشگاه است.

در برخی دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی–کاربردی و همچنین در بسیاری از دانشگاه های شهرستان ها و یا برای برخی رشته های خاص، از فارغ التحصیلان توانمند کارشناسی ارشد برای استاد دانشگاهی استفاده می شود. بنابراین داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد برای داشتن تدریس در دانشگاه ها لازم و ضروری است.

 

 

شخصیت های مناسب این شغل

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ... برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

تیپ های شخصیتی بر اساس شخصیت شناسی MBTI که برای استاد دانشگاه شدن مناسب تر هستند، عبارت اند از: ENFJ، INFP، ENTJ، INTJ، INTP

 

 

موفق بودن در دوران دبیرستان

بسیاری از افراد در ایران دوره دبیرستان و به طور کلی پیش از ورود به دانشگاه را دوران فراغت از هرچیزی ارزیابی می کنند .برای همین به سطحی خواندن دروس و به اصطلاح شب امتحانی خواندن آنها اکتفا می کنند. اما واقعا اگر می خواهید در رشته ای که تحصیل می کنند یک استاد دانشگاه شوید لازم است که از همان دوران دبیرستان و به نوعی متوسطه دروس را طوری مطالعه کنید که بتوانید آن را به شکلی مناسب و قابل فهم برای دیگران توضیح داده و ارائه دهید. در این صورت می توان گفت که شما در حال تمرین برای استاد شدن هستید. چرا که به هر صورت در اثر این تمرین ها هم بهتر دروس را مطالعه کرده اید و هم توانایی ارائه کردن محتویات ذهنی خود را افزایش داده اید. امری که به هر صورت در انواع مصاحبه ها و به ویژه برای یک استاد دانشگاه بسیار مهم محسوب می شود.

 

استفاده از تجربه دیگران

یکی از راه هایی که باعث می شود رویاها و آروزهای شما همیشه تازه بماند این است که با افرادی که به آن رویا دست یافته اند همقدم ، هم صحبت شوید. این مسئله سبب می شود تا شما همیشه نسبت به موقعیتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید تصور ذهنی عینی داشته باشید. در همین راستا خوب است که هرچند وقت یک بار با اساتید دانشگاه صحبت کنید، از آنها راهنمایی بخواهید.

اگر هم برخی از آن ها نسبت به ارائه اطلاعات خساست ورزیدند اصلا مهم نیست. چون هر کدام از این تعاملات به هر صورت برای شما یک تجربه تازه به شمار می رود. ضمن اینکه معمولا اساتید دانشگاه نکته های مهمی را به شما گوشزد خواهند کرد که شما قطعا می توانید در گذر زمان از آنها برای رسیدن به جایگاه استاد دانشگاهی بهره ببرید. از سوی دیگر به هر صورت در عملکرد آنها وقتی که با آنها همکلام می شوید، می توانید به موضوعاتی دست یابید که شاید در آِنده بتوانید با تکیه بر آنها مسیر استاد دانشگاه شدن را آسان تر بپیمایید.

 

به مهارتهای کلیدی توجه کنید و آنها را افزایش دهید

امروزه به تدریج بحث تحصیلات فقط به تنهایی یک امتیاز و برتری محسوب نمی شود. بلکه موضوع مهارت هم بسیار مهم است. در واقع برای استاد دانشگاه شدن شما جدا از کسب نمرات خوب و طی مقاطع تحصیلی به مهارت پژوهش و نوشتن و همچنین زبان انگلیسی متوسط به بالا نیاز دارید. در واقع در مصاحبه ای که برای استاد دانشگاه شدن از شما گرفته می شود روی مسئله پژوهش ها و مقاله های علمی شما تمرکز زیادی می گردد.

این مسئله دقیقا نیازمند این است که شما از مدتها قبل روی مهارت نوشتن و پژوهش و سوژه یابی علمی در رشته خودتان توانایی کسب کرده باشید. از سوی دیگر در همین باره مهارت زبان انگلیسی و ترجمه و ارائه موضوعات درسی تان به زبان انگلیسی به طور قطعی نقش مهمی در جذب شما به عنوان یک استاد دانشگاه دارد.

 

ترجمه و مطالعه مقالات خارجی مرتبط داشته باشید

به طور معمول اکثر کسانی که وارد دانشگاه می شوند، فرصت زیادی برای مطالعه کردن دارند ولی متاسفانه اکثر افراد در ایران، وقت زیادی از دوره لیسانس خود را برای کارهای بیهوده هدر می دهند. این درحالی است که در این بازه زمانی که معمولا افراد مشغولیتی جز تحصیل ندارند فرصت بسیار خوبی برای مطالعه است.

مطالعه مقالاتی که در زمینه رشته آنها و به ویژه حوزه هایی که افراد در درون رشته شان به آن علاقه مند است. برای همین شما باید به سمت مطالعه مقالات علمی پژوهشی خارجی گام بردارید. شاید اولش برای شما ترجمه آنها و فهمیدنش سخت باشد اما به تدریج یاد میگیرید. این مسئله قطعا به شما برای تبدیل شدن به یک استاد دانشگاه بسیار کمک خواهد کرد. در واقع شما با این کار به فردی تبدیل می شوید که اطلاعات به روزی در حوزه تخصیلی خود و رشته خود دارد و می توانید به سوالات بسیاری پاسخ دهد و در مصاحبه برای جذب شدن به عنوان یک استاد دانشگاه موفق باشد.

 

 

نتیجه گیری

شاید بتوان گفت که تدریس در دانشگاه از آن دسته مشاغلی باشد که باید به صورت زیر بنایی همه چی درست پیش برود. شما باید از همان اول علاقه خود را به تدریس نشان دهید تا کم کم به تجربه ها و مهارت های لازم در سطوح اولیه تدریس برسید. برای آن که به تجربه های اولیه در زمینه تدریس دست پیدا کنید لازم نیست که حتما به صورت حضوری به تدریس مشغول شوید بلکه شما می توانید به شکل های دیگر از جمله تدریس آنلاین هم به تجربیات لازم برسید و در کنار آن به کسب درآمد برسید. هم چنین می توانید دوره های آموزشی خود را تهیه کرده و به شیوه های مختلف مثل همکاری در فروش فایل به کسب درآمد بپردازید و تجربه های خودتان را در تدریس افزایش دهید.

اگر در قدم های اولیه در تدریس هستید و یا می خواهید تازه به تدریس کردن و به خصوص تدریس آنلاین بپردازید و کسب درآمد داشته باشید و از همه مهمتر تجربه های خودتان را در تدریس بالا ببرید پیشنهاد می کنیم تا حتما در دوره تبدیل دانش به ثروت شرکت کنید تا مسیر را برای خود هموار کنید.

محمد غفوری تبار بازدید : 29 دوشنبه 04 بهمن 1400 نظرات (0)

در این مطلب از بازیگرنیوز برخی بازیگران ایرانی مقیم خارج معرفی می شوند؛که یک وطن در تهران برای کار و دیگری خارج از کشور برای زندگی را دارند.

الناز شاکردوست در کجا ساکن است؟

الناز شاکردوست ساکن لندن است.

وطن دوم شبنم قلی خانی کجاست؟

شبنم قلی خانی مدتی برای ادامه تحصیل در استرالیا ساکن بود.

گوهر خیراندیش ساکن کجاست؟

گوهر خیراندیش در آمریکا ساکن است.

فلور نظری در کجا ساکن است؟

فلور نظری در کشور آلمان ساکن است.

دنیای بازیگران سینما دنیای خاصی است. خیلی از آنها بعد از چندین سال که سری در سرها در می آورند، به سراغ کسب تجربه های جدید می روند. یکی از آپشن های اصلی این مدل تجربیات هم رفتن به خارج از کشور است.

البته این رفتن ها معمولا به برگشت منجر می شود، فقط زمان آن ممکن است متغیر باشد. برای بعضی ها چندماه است و برای عده ای چند دهه! این لیست جمع و جور تعدادی از چهره های شناخته شده سینما و تئاتر است که در دوره ای مهاجرت کرده اند، برگشته اند یا در انتظار بازگشت شان هستیم.

البته بازیگرانی هستند که مدام در سفر تفریحی بیرون از تهران یا خارج از کشور هستند. اما این مجال فقط به آنهایی پرداخته که به طور موقت یا برای همیشه از پایتخت بیرون رفته و فقط برای بازی و گاه گاهی در تهران دیده می شوند و البته در فهرست چند هزار بازیگر، هنرپیشه های بسیاری چونان دیگر قشرها در سال های گذشته دارای دو وطن شده اند و هر روز هم افزوده می شوند، در این نگاه گذرا فقط به برخی از نامدارترین ها اشاره می شود …

بازیگران ایرانی مقیم خارج

اقامت مهدی فقیه در فرانسه

مهدی فقیه متولد 1324 در شیراز، بازیگر است.پدر دوست داشتنی سینما به ویژه فیلم «هور در آتش» پس از تحصیل در تئاتر در ایران در سال ۱۳۴۷ برای ادامه تحصیل با کیب بورسیه تحصیلی روانه کشور فرانسه شد تا در رشته بازیگری و نمایش ادامه تحصیل بدهد. وی سال 1357 به ایران بازگشت. وی در اصل شیرازی است و از ابتدا در همان شیراز زندگی کرده و فقط برای بازی به تهران می آید.

اولین نقش جدی خود را در نمایش رستم و سهراب در تئاتر زادگاهش ایفا شیراز ایفا کرد.
از آن پس به اجرای نمایش‌های عروسکی روی آورد و برخی از تیپ‌های معروف تئاتر عروسکی از جمله گرگین و خوب چهر، بستور، جیجی بیجی، پهلوان کچکلک و…. را به روی صحنه برد

او در شهر خودش به نجاری مشغول است.

خود من سال‌ها در خارج از کشور درس خوانده ام و هیچ وقت هم نخواستم آنجا بمانم، نانجیب‌هایی بازیگران مهاجرت کرده را گول زده‌اند، وعده‌های دروغین داده‌اند، مطمئن باشید پشیمان خواهند شد. ‌انقلاب که شد حتی کارگردان و بازیگر سوپراستار قبل انقلاب هم رفتند ولی موفق نبودند، حالا اینها که جای خود دارند. مهدی فقیه

 

مهدی فقیه با لباس رسمی در یک مراسم رسمی

اقامت الناز شاکردوست در لندن

الناز شاکردوست در 7 تیرماه سال 1363 در محله پاسداران تهران متولدشد. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد و علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.

در دوران دانشجویی اش در دانشکده هنر و معماری بیشتر مشغول بازی در سینما بود،وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است چند سالی است برای افزودن دانش هنری خود در لندن اقامت دارد و پس ار پایان دوران آموزشی اش به ایران باز می گردد.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.او در سال (1383) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد.

تیپ النلز شاکردوست با لباس مشکی در جشنواره فجر

اقامت شبنم قلی خانی در استرالیا

شبنم قلی خانی در 19 آبان 1356 در تهران متولد شد. با مجموعه «مریم مقدس» در هجده ساله گی در عالم بازیگری مطرح شد و در سال های گذشته همراه همسر و دختر خردسالش ساکن استرالیا بودند.

او علت سفر به استرالیا را به دست آوردن دانش هنری، و تحصیل در حرفه کارگردانی اعلام کرده است. وی چند ماه گذشته به ایران آمده و قصد ماندن دارد.

شبنم قلی خانی با مانتو سبز و روسری طرح دار

اقامت کمند امیر سلیمانی در دوبی

را همه با نقش «آذر» در سریال «پدر سالار» می شناسند.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج بود چند سالی به دلیل شغل همسرش با زندگی در دبی خودش را از سینما دور کرد و در یکی دو سال گذشته دوباره در فضاهای هنری پررنگ شده است.

او شش سال با زندگی در دوبی سینما را از دور زندگی کرد، گرچه مدام در رفت و آمد بود و با همین روند تجربه هایی را در فیلم ها و سریال ها داشته است. او به عنوان کسی که سال ها با زندگی در خارج از کشور آن هم کشوری که فقط دو ساعت با هواپیما از ایران فاصله دارد، درباره تجربه تلخش از مهاجرت می گوید و معتقد است هیچ جایی نمی تواند رنگ و بوی زادگاه آدمی را داشته باشد. او به عنوان یک شاهد عینی نمونه خوبی بود تا درباره اقامت در یک سرزمین دیگر سخن بگوید.

کمند امیرسلیمانی (زاده 1352) بازیگر ایرانی، متولد شهر تهران و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 می باشد.
او همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

تیپ زرد وآبی کمند امیر سلیمانی

اقامت گوهر خیراندیش در آمریکا

گوهر خیراندیش در اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا میباشد.

وی کمتر بازی ضعیفی در کارنامه دارد و همواره بازیگر پرطرفداری در ایران بوده است. خیراندیش برای تحصیل فرزند و همچنین برای تدریس و زندگی در رفت و آمد به آمریکا است.

او یکی از اساتید ثابت کانون سینماگران جوان است و همچنین سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

تیپ مشکی گوهر خیر اندیش

اقامت بهرام رادان در کانادا

هم به واسطه سوپر استاری در سینما، کافه داری و مدلینگ، همواره جایگاه اجتماعی خوبی در ایران داشته است. وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است مدتی است که روزگار او در کشور کانادا هم می گذرد اما تصویر او بر تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه های ایران دیده می شود.

وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

تیپ رسمی بهرام رادان

اقامت میترا حجار در آمریکا

میترا حجار در 15 بهمن 1355 در شهر مشهد بدنیا آمد. مادر او مهری جاهد و پدرش محمد حجار می باشد. وی دارای یک خواهر به نام مریم حجار و یک برادر به نام مجتبی حجار می باشد. حدود یک دهه پیش در اوج شهرت از ایران رفت.

حجار در سال 84 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود، او پس از حضور 3 ساله در محافل فرهنگی خارج از کشور توانست در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام اسمیت بازی کند.

همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است.

اما سرانجام به ایران بازگشت و دوباره بازی را از سر گرفت اما این بار نه در نقش های سوپراستاری.

تیپ میترا حجار در یک مراسم

اقامت گلوریا هاردی در فرانسه

پدری فرانسوی و مادری ایرانی دارد و در پاریس زاده و بزرگ شده است.

هر چند که پیش تر نیز تجربه هایی در بازیگری داشته است اما سریال «کیمیا» او را معرفی کرد و ازدواجش با ساعد سهیلی به سرعت خبر ساز شد و توجه عموممی را به خود گرفت.

او در فرانسه به کلاس بازیگری می رفت و هاردی سه سال است که به ایران آمده است و در حال حاضر وطن او اینجاست و حرفه اصلی خود را موسیقی می داند نه بازیگری.وی از مادری ایرانی و پدر فرانسوی است، در پاریس و سوئیس بزرگ شده است، فارغ التحصیل مدرسه عالی خصوصی در رشته موسیقی، سینما و هنر است از فرانسه میباشد.

تیپ زیبا گلوریا هاردی با لباس طوسی

اقامت حسام نواب صفوی در بلژیک

آقای سفید و مشکی پوش که افزون بر بازیگری به نوازنده گی و وکالت هم مشغول است، در تهران زاده شده و دوران کودکی اش را در آمریکا سپری کرده و گردشگری در دنیا را تا امروز تجربه کرده است.

از سه برادر او، دو برادر در آمریکا و یک برادر هم در آفریقای جنوبی زندگی می کنند.

وی چند ماه گذشته در کشور بلژیک بود که به دلیل بمب گذاری داعش به ایران آمد و در رسانه های مجازی از سپاه ایران خواست تا امنیت اروپا را نیز به دست بگیرند و برای اظهار نظرهایش مورد نقد بسیاری قرار گرفت.

تیپ اسپرت حسام نواب صفوی با کافشن چرم

اقامت اکبر عبدی در ترکیه

ستاره آذری بی همتای سینمای کمدی در سال گذشته با خبر مهاجرت به آلانیا ترکیه رسانه ای شد اما خبر مهاجرت را رد کرد و خبر خرید خانه در این کشور همسایه را به علت هم زبانی،استراحت، آب و هوا و بیماری اش تایید کرد.

اکبر عبدی(زاده 4 شهریور 1339، تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر می باشد. وی بیشتر در نقش های کمدی بازی می کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می دهد.

اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.

اکبر عبدی با کت کرمی و لباس اسپرت

اقامت فلور نظری در آلمان

در عکس های اینستاگرامی از آن سوی آب ها فعال است.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است در طول سال ها بین ایران و آلمان سفر می کند و به معنای واقعی دو وطن دارد. در آلمان و تهران زندگی می کند و در ایران بازی دارد.

وی علاوه برداشتن مدرک کارشناسی مدیریت و مدرک بازیگری از دانشگاه سوره، دوره های آموزش بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور گذرانده است. وی متأهل و دارای یک فرزند پسر به نام شروین می باشد.

تیپ مشکی فلور نظری

اقامت فریبرز عرب نیا در آمریکا

فقط در فصل تابستان برای بازیگری در ایران فرصت دارد و بیشتر زندگی اش را در کنار فرزندش در آمریکا می گذراند که در حال تحصیل است.

او گفته که قصد اقامت دائمی ندارد و تنها می خواهد مثل رفیق در کنار پسرش باشد.

فریبرز عرب نیا (زاده 25 فروردین 1343، تهران) بازیگر ایرانی است که شهرت وی به خاطر ایفای نقش مختار ثقفی در سریال تلویزیونی مختارنامه است.

فریبرز عرب نیا با کافشن چرم

اقامت پیمان معادی در نیویورک

وی زاده نیویورک است. همین طور سرگرم بازی در سریال«جنایت» برای شبکه «HBO»است. بازی معادی در فیلم «کمپ ایکس ری» تشویق رسانه های آمریکایی را همزمان با اکران عمومی داشته است تا جایی که سایت رسمی «راجر ایبرت» درباره او نوشته است:«پیمان معادی می تواند پسرخاله داستین هافمن در خاورمیانه باشد.»

پیمان مَعادی (زاده 1349 در نیویورک) کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر است.

او برای نقش آفرینی در فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «دربارهٔ الی» به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد.

او خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم برلین 2011 را به همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

پیمان معادی با کت وشلوار

اقامت امید آهنگر در هلند

بازیگر «علی کوچولو» دهه 60 را همه می شناسند. او این روزها در هلند مشغول تحصیل و فیلم سازی است وی از فضای هنری ایران فاصله گرفته چرا که معتقد است دست اندر کاران هنری کشور، با تصمیم های نه چندان درست باعث می شوند که بسیاری مجبور به ادامه فعالیت در خارج از وطن باشند.

و … روز به روز بر بیکاری بازیگران در شهر خودشان افزوده می شود و البته بر حمایت کشور های دیگر از رزومه فرهنگی هنرمندان ما افزوده می شود. همان بس که از مهمترین راه های مهاجرت، داشتن رزومه هنری است که ابتدا موجب مهاجرت فصلی و سپس مهاجرت همیشه گی هنرمندان به شهر یا دیار دیگری است. گویی این ماجرا، ناخوشایندی متولیان فرهنگی را به دنبال ندارد. این حکایت ادامه دارد تا آن روز که امنیت شغلی و حرفی ای و نفس کشیدن در هوای آلوده تهران شوخی باشد …

امید آهنگر (زاده 1357 در تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون است. او بازیگری را از سال 1361 آغاز کرد و سال بعد برای بازی در سریال علی کوچولو دعوت شد. آهنگر فارغ التحصیل از هنرستان صدا و سیما و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است . نخستین تجربه سینمایی آهنگر فیلم «تحفه ها» در سال 1366 بود.

تیپ امید آهنگر با پیراهن مشکی

اقامت نسرین مقانلو در آمریکا

نسرین مقانلو متولد یکم تیرماه ۱۳۴۷ در شهر تهران است. فرزند اول خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد. خانواده نسرین مقانلو ( همسر و پسرانش ) در امریکا زندگی می کنند. برای دیدار با خانوادش یا او به امریکا می رود یا خانواده اش به ایران می آیند. دو پسر دارد به نام های ارشیا و آرین که در امریکا به دنیا آمده اند و همانجا بزرگ شده اند.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است میگوید با همسرم که ازدواج کردم و به آمریکا رفتیم.

بعد از ازدواج با همسرم به آمریکا رفتیم. البته سالی یک بار به ایران می آمدم و به صورت ناپیوسته کارهایی انجام می دادم، مثل کار «نابخشوده» مرحوم «ایرج قادری» که هنگام بارداری پسر بزرگم اتفاق افتاد یا «بن بست» اصغر نعیمی که با «فرهاد اصلانی» و «دکتر عزیزی» بازی کردم. ازدواج، فرصتی برای امتحان کردن خودم با ازدواج، عاشق شدم و با خودم فکر کردم این بهترین فرصت برای امتحان کردن خودم است که آیا می توانم مدتی از آنچه دوست دارم، دور باشم یا نه! آن 10 سال خیلی بر من سخت گذشت؛ بسیار دلتنگ بودم، خیلی شب ها می نشستم برنامه «چشم انداز» را می دیدم، همکارانم را نگاه می کردم، گریه می کردم.

بازگشت نسرین مقانلو به ایران:
10 سال پیش بالاخره تصمیم گرفتم با همسرم صحبت کنم و میزان دلتنگی و علاقه ام به کارم را به او گفتم، خوشبختانه او هم قبول کرد به همراه بچه ها به ایران برگردیم تا بتوانم بدون دغدغه و استرس به کارم برسم.

نسرین مقانلو با لباس مشکی و شال قرمز

اقامت پارسا پیروزفر در آمریکا

پارسا پیروزفر بازیگر ایرانی و کارگردان تئاتر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. وی نقش اول را در فیلم به یادماندنی در چشم باد بازی کرده است.

پارسا پیروزفر که اقامت آمریکا را دارد پارسا پیروزفر در شهرهای سان دیگو و لس آنجلس ایالات متحده امریکا نیز کارگاه های آموزشی بازیگری نیز برپا میکند.

پارسا پیروزفر در سال ۱۳۹۴ نمایش «ماتریوشکا» براساس ۶ داستان کوتاه از آنتوان چخوف را در لس‌آنجلس آمریکا و شهرهای تورنتو و مونترال کانادا به روی صحنه برد.

پارسا پیروزفر که در فیلم‌های سینمایی چون «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی و «اشک سرما» ساخته عزیزالله حمیدنژاد بازی‌های ماندگاری را از خود بجای گذاشته بود، بدنبال بازی در سریال «در چشم باد» دوران کم‌کاری را در چند سال اخیر در سینما پشت سر گذاشته بود.

پارسا پیروزفر با پیراهن سفید

اقامت ماه چهره خلیلی در انگلیس

ماه چهره خلیلی متولد 1355 تهران است. وي داراي مدرك فوق ليسانس معماری از دانشگاه اكسفورد انگلستان می باشد.

ماه چهره خلیلی وقتی تنها 5 سال داشت به همراه خانواده خود به انگلیس مهاجرت کردند او در آنجا علاوه بر معماری دوره ی بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه بعد از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال 84 پشت سر گذاشت.

چشمان سیاه فیلمی به کارگردانی ایرج قادری و نویسندگی محمدهادی کریمی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته محصول سال 1381 میباشد.

عکسی از مرحوم ماه چهره خلیلی

اقامت مهتاب نصیرپور درکانادا

مهتاب نصیرپور در 29 آذر ماه سال سال 1344 در تهران متولد شد. مهتاب نصیرپور مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکدهٔ هنرهای زیبا در سال 1371 بدست آورد.همسر او محمد رحمانیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می باشد.

وی در روزهای اوج بازیگری‌اش و با داشتن جوایز متعدد بازیگری یکباره از تئاتر کشور دور شد و بدون هیچ توضیحی از رفتن به صحنه و بازی در فیلم در ایران منع شد. دو نمایش «هامون‌بازها» و «روز حسین» در آستانه اجرا متوقف شدند و آنچنان که خودش می‌گوید بعد از بازی متفاوتی که در فیلم «فرزند خاک» داشت و سیمرغ بلورین و تندیس خانه سینما را برایش به ارمغان آورد پیشنهاد سینمایی نداشت.

همین‌ها باعث شد تا او به همراه محمد رحمانیان همسرش به ونکوور برود. در آنجا بود که با دانشجویان جوانی که به کلاس‌های بازیگری او و رحمانیان می‌آمدند گروه تئاتر ونک را تشکیل دادند و در چهار نمایش و فیلم «کنسل» بازی کرد. مهتاب نصیرپور بعد از سه سال دوری از صحنه با «هفت‌ترانه قدیمی» و «سلطان» به تئاتر بازگشت.

اصلا قصد نداشتم طوری کار کنم که برگشت برایم سخت شود. از همان ابتدا می‌خواستم با همان موازینی که اینجا کار می‌کردم فعالیت کنم به همین دلیل هیچ تلاشی نکردم برای اینکه جذب گروه‌های تئاتری آنجا شوم. من در سن و سالی هستم که خیلی نمی‌توانم ریسک کنم و می‌خواستم که برگردم. شاید هم جاه‌طلبی اینکه بخواهم با گروه‌های خارجی کار کنم و مطرح شوم در من نیست. من و آقای رحمانیان می‌خواستیم برای گروه ایرانی کار تولید کنیم و از خودمان بگوییم. الان هم درصدد این هستیم که نمایش‌هایی را که اینجا و در کانادا کار کردیم با امکان ترجمه به زبان انگلیسی اجرا کنیم. البته به دنبال این نیستیم که کار را حتما به شکلی که آنها علاقه دارند انجام دهیم. آخرین کاری که آنجا به روی صحنه بردیم یعنی آرش، بالانویس انگلیسی داشت و تماشاگران کانادایی یا ایرانی‌هایی که آنجا بزرگ شده بودند از این امکان استفاده کردند و ارتباط برقرار کردند. ظاهرا هم از این قضیه استقبال شده و در فکر ادامه این کار هستیم. مهتاب نصیرپور

دغدغه‌های مهتاب نصیرپور در مهاجرت و در ونکوور کانادا از جنس دیگری‌است: « مشکلاتی از قبیل فقدان شرایط مناسب برای تهیه و تولید تئاتر، مشکلات اقتصادی گروه‌های تئاتری، نبودِ مراکز فرهنگی ایرانی مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر، کمیاب یا نایاب بودن بازیگران کارآزموده، ناآشنایی قشر اعظم تماشاگران ایرانی با تئاتر روز جهان و تمایل آنان به تماشای نمایش‌هایی صرفاً سرگرم‌کننده، عدم امکان اجراهایی در شب‌های متوالی و… مشتی از خروار مشکلاتی هستند که مسیر ما را برای رسیدن به جوهر تئاتر سخت و سنگلاخی کرده‌اند.»

مهتاب نصیرپور با روسری ترکمن

اقامت مسعود رایگان در سوئد

مسعود رایگان در 1 بهمن ماه سال 1333در خرم آباد متولد شد. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون همسر مسعود رایگان میباشد. رویا(دل آرا) تیموریان متولد 27 اسفند 1338 در تهران است ،دو دختر به نامهای درنا و دنیا دارد ، لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر در سال 1366 میباشد.

رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده است، بعدها در سال های 1351 و 1352 در فیلمی از مرتضی جزایری بازی کرد در سال های 1359 و 1361 با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت.

وی علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد با مراکز اینترنشنال کالجر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملی، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همکاری کرد و برنامه ای تحت عنوان دست های روشن برای شبکه 2 تلویزیون سوئد کارگردانی کرد، همچنین در فیلمی از سوزان اوستن کارگردان برادران آمادتوس، تحت عنوان زندگی خطرناک بازی کرد و همچنین در چهار مجموعه تلویزیونی در سوئد نقش آفرینی کرد.

وی در سال ۱۳۸۰ به کشور ایران برگشت.

مسعود رایگان با لباس زرشکی

اقامت همایون ارشادی در ایتالیا

همایون ارشادی، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 5 فروردین سال ۱۳۲۶ در اصفهان است.همایون ارشادی از بازیگران سینما و تلویزیون ایرانی است که کارنامه هنری درخشانی با بازی در فیلم‌‌های ایرانی و خارجی دارد.

همایون ارشادی در سال 1344 بعد از گذاراندن مقطع دیپلم در آبادان، برای ادامه تحصیل در رشته معماری عازم ایتالیا می شود و پس از یازده سال به ایران باز می‌گردد. پس از بازگشت به ایران در یک شرکت ساختمانی در اهواز مشغول به کار می شود و یک سال بعد از انقلاب به کانادا می رود و تا سال 1370 آنجا می ماند.

همایون ارشادی در سال ۲۰۰۷ در بادبادک باز ساخته مارک فورستر ایفای نقش کرد. بادبادک باز اولین تجربه بین‌المللی و هالیوودی ارشادی بود که تجربه موفقی برای وی به حساب آمد و نقش آفرینی او نیز مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت.

ارشادی در سال ۲۰۰۹ با نقش آسپاسیوس در فیلم “آگورا” به کارگردانی آلخاندرو آمنابار حضور یافت و بیش از پیش به اعتبار خود افزود. وی در فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب ۲۰۱۲” ساخته کاترین بیگلو حضور کوتاهی داشت.

ارشادی در سال ۲۰۱۴ به پروژه “تحت تعقیب‌ترین مرد” به کارگردانی آنتون کوربن پیوست و در کنار فیلیپ سیمور هافمن، ریچل مک‌آدامز و ویلم دفو در کارکتر دکتر عبدالله به ایفای نقش پرداخت. ارشادی همچنین در سال ۲۰۱۶ در فیلمی عاشقانه به نام “علی و نینو” ساخت کشور انگلیس نقش آفرینی کرده‌است.

من سال ها خارج از ایران زندگی کرده و درس خوانده ام. مادرم یکی از دلایل بازگشت من به ایران بود، حتی وقتی در ایتالیا درسم تمام شد، به مادرم گفتم می خواهم به ایران برگردم و پیشنهاد داد مدتی انگلیس بمانم و زبان بخوانم؛ اما من ایران را دوست داشتم و برگشتم. از دو سال پیش که مادرم را از دست داد ه ام و همسرم نیز پدر و مادرش را از دست داده است، انگیزه بودن در ایران برایم کمتر شده است؛ چراکه فرزندان و نوه هایم همگی خارج از ایران زندگی می کنند. ایران را دوست دارم، اما هیچ چیز پیش بینی پذیر نیست؛ شاید روزی خارج از ایران را برای زندگی انتخاب کنم تا پیش بچه ها و نوه هایم باشم. همیشه از بودن در کنار هم وطنانم لذت می برم، حتی چندین بار منیجرم پیشنهاد کرد اگر خارج از کشور زندگی کنم، موقعیت های کاری بهتری برایم فراهم میشود، اما نپذیرفتم. فکر می کنم اگر تا امروز خارج از ایران زندگی می کردم بسیاری از خطوط قرمزی را که به واسطه حضورم در ایران و بازی در سینمای ایران در کارم اعمال می کنم، نداشتم. به هرحال من بازی در هر کاری را که در خارج از کشور به من پیشنهاد می شود، به دلیل پایبندی به همین چارچوب ها نمی پذیرم و دوست دارم با این قوانین کار کنم. در هر صورت تصمیمی برای رفتن از ایران ندارم. همایون ارشادی

تیپ اسپرت همایون ارشادی با کافشن سبز

اقامت ایرج طهماسب در کانادا

ایرج طهماسب متولد 1338 در تهران ، مجری تلویزیون ، بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. طهماسب فارغ التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

طهماسب که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است دائم بین ایران و کانادا در رفت و آمد است بعد از هر پروژه ای که در ایران می سازد، بار و بنه را می بندد و به کانادا می رود، دفتری در این کشور دارد و کارهایی را که در ایران و کانادا انجام می دهد از همان جا هندل می کند.

تیپ مشکی ایرج طهماسب

اقامت محمد مطیع در سوئد

محمد مطیع زاده 20 دی 1322 در مشهد ، درگذشته 29 اسفند 1397در گوتنبرگ ، سوئد بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایرانی است.

بازی در تئاتر را از سال 1346 و بازی در سینما را از سال 1351 با «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

این بازیگر که بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» در سال 65 به سوئد مهاجرت کرده بود در دهه های 50 و 60 در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می توان به نمایش های «صیادان» ، «پیش پرده» ، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی» ، مجموعه های «هزاردستان» ، «سلطان و شبان» ، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم های «کلاغ» ، «دایره مینا» ، «بازداشتگاه» ، «آوار» ، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد.

وی پس از سالها از سوئد به ایران بازگشت و دوباره به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت.

محمد مطیع با پیراهن سفید

اقامت نیکی کریمی در آمریکا

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.

در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

نیکی کریمی که اعضای خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کنند بین تهران و لندن در رفت‌وآمد است.

تیپ مشکی نیکی کریمی در فرش قرمز

اقامت آهو خرمند در آمریکا و کانادا

آهو خردمند سال 1329 در تهران بدنیا آمد. وی خواهر کوچکتر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد. خردمند فعالیت هنری خود را از سال 1347 با حضور در صحنه در نمایش های «خسرو و شیرین» ، «افول» و «لبخند باشکوه آقای گیل» و فعالیت خود در تلویزیون را از سال 1351 با مجموعه «آدم و حوا» آغاز کرد.

خردمند در سال 1363 ایران را ترک کرد و نزدیک به دو دهه در آمریکا و کانادا اقامت داشت . او در این سال ها در چند نمایش و مجموعه تلویزیونی حضور یافت. وی در سال 1381 به ایران بازگشت و فعالیت هنری اش را پی گرفت.

در سال 1353 با یک کارگردان تئاتر به نام دیوید بری در انجمن ایران و امریکا آشنا شدم که مدرس تئاتر در رویال آکادمی لندن بود و من او تشویق کرد که در کلاسهای تابستانی که خودش هم تدریس می‌کرد شرکت کنم. پس به لندن رفتم و در کلاسهای تابستانی رویال آکادمی، یکی از کالج های معتبری که در آن زبان شکسپیرین اموزش داده می‌شود شرکت کردم. من به مدت سه سال در این دوره های تابستانی حضور داشتم و برایم خیلی اهمیت داشت که آنجا کار کنم. در ان دوره مجید میر فخرایی طراح صحنه معروف نیز آنجا درس می‌خواند. وقتی آخرین بار به ایران برگشتم در یک نمایش به نام «موضوع جدی نیست» نوشته پیراندلو و به کارگردانی ایرج انور در انجمن ایران و امریکا بازی کردم .در همان زمان ها بود که سر و صدای انقلاب کم کم به گوش رسید. من به لندن رفتم تا در مجموعه ای به نام «مهاجر» به کارگردانی مسعود اسداللهی برای تلویزیون ایران کار کنم. کار به دلیل بحران به وجود آمده در ایران نیمه کاره ماند و من هم در لندن ماندگار شدم .در واقع در دوران شلوغی انقلاب در ایران نبودم. اما اواخر 1358 به ایران برگشتم. آهو خردمند

تیپ مشکی آهو خرمند در جشنواره فجر

اقامت نیکا و سارا فرقانی اصل در سوئد

سارا و نیکا فرقانی اصل متولد 8 مرداد 1383 که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است در تهران و ساکن سوئد هستند. این دو خواهر بازیگر هنوز یکسال نشده بود که وارد عرصه هنر شدند و با سریال پایتخت به شهرت رسیدند، در حال حاضر در سوئد زندگی میکنند، نیکا یک دقیقه از سارا بزرگتر است.

اولین تجربه حضور هنری سارا و نیکا به سریال دوباره زندگی به کارگردانی نادر مقدس در سال 1384 بر میگردد که 9 ماه بودند و در آن سریال نقش دو خواهر را ایفا می کردند که در کودکی از یکدیگر جدا شده بودند و یکی در خانواده ای ثروتمند و دیگری در خانواده مذهبی بود.

پدر سارا و نیکا فوتبالیست بود و در لیگ جوانان درتیم های عقاب و راه آهن 15 سال توپ میزد و بخاطر حادثه ای که در فوتبال برایشان پیش آمد دیگر نتوانستند فوتبال را ادامه بدهند و بعد از مدتی پس از فصل دو پایتخت از سال 1392 خانواده فرقانی برای ادام تحصیل دختران دوقلو عازم کشور سوئد شدند تا دخترانشان در این کشور به تحصیلات خود ادامه می دهند.

نیکا و سارا فرقانی اصل با لباس مشکی و طوسی در کنار هم

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 412
  • بازدید ماه : 625
  • بازدید سال : 2,062
  • بازدید کلی : 3,850