loading...
وبلاگ درآمد برتر
محمد غفوری تبار بازدید : 22 سه شنبه 05 مهر 1401 نظرات (0)

اهمیت برند سازی در صنعت ساختمان

در سال‌های اخیر، برندسازی صنعت ساختمان خود را به عنوان مهمترین مؤلفه توسعه پایدار نشان داده است و همین امر باعث شده تا این صنعت با تقاضای بالایی مواجه شود. این امر باعث شده است که بهره برداران کیفیت ساختمان ها را کاهش دهند و از مصالح بی کیفیت یا بعضاً بی کیفیت استفاده کنند.

حتی در طراحی داخلی و خارجی از طرح های بی کیفیت و تکراری استفاده می کردند و خلاقیتی برای طراحی ترکیب رنگی مناسب با ساختمان های کناری از خود نشان نمی دادند. استفاده از نقشه های کپی شده، پلان های مکرر در سطح شهر، عدم توجه به ساختمان های جانبی در طراحی و ... بیانگر اهمیت این امر است.

 

رشد عظیم در ساخت و ساز

این رشد چشمگیر به دلیل رشد تقاضای مسکن با افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ کشور است و فرهنگ بدی در سازندگان شکل گرفته است. اما پس از گذشت چند سال ذائقه متقاضیان تغییر کرد و مردم به سمت ساختمان‌هایی با کیفیت بالاتر و طراحی جدید و تازه روی آوردند، تغییر در این مسیر بیش از پیش آشکار می‌شود.

اگرچه این رویکرد جدید غیرممکن بود، اما لازم و ضروری بود، اما دست کشیدن از سود ساختمان های بی کیفیت برای سازندگان بسیار دشوار بود و کیفیت ساختمان برای خریداران مهم نبود. اما تغییر سلیقه باعث شد تولیدکنندگان متوجه شوند که موفقیت آینده آنها در گرو ساخت سازه های با کیفیت با مواد و طراحی مناسب و ایجاد ارزشی است که خریداران را راضی کند. این ساختمان های باکیفیت می توانند به عنوان زندگینامه سازندگان آینده ظاهر شوند.

 

حقایق برندسازی در صنعت ساختمان و معماری

آیا می خواهیم پروژه ای را در صنعت ساختمان و فروش به سادگی انجام دهیم یا فقط می خواهیم مشهور شویم یا می خواهیم برند شویم؟ برندسازی در کشور ما بیشتر به سوء استفاده نزدیک است تا واقعی، اصیل و هوشمندانه. جایگاه این تعاریف در شرایط کنونی صنعت ساختمان کشورمان چیست و چه روش های هوشمندانه و اصولی را می توان در پیش گرفت؟ در زیر با حقایقی درباره برندهای صنعت ساختمان و معماری آشنا خواهید شد.

ما باید بازار ساخت و ساز و صنعت ساختمان و معماری را از منظر برندسازی و بازاریابی عمیقاً تحلیل کنیم. اتفاقاتی که به نام برندینگ در کشور می افتد را مرور کنیم و زیرساخت های ملموس و اساسی اما پیچیده و مغفول را فراهم کنیم. زیرساخت هایی که پایه های اصلی شکل گیری یک برند قابل اعتماد، بادوام و منحصر به فرد را تشکیل می دهند. فراتر از راه حل ها یا آرم های بازار، بیایید روی ایجاد یک چشم انداز اصلی و ارائه یک رویکرد هوشمندانه و اصلی برای ایجاد یا توسعه یک نام تجاری منحصر به فرد و قابل اعتماد در صنعت ساخت و ساز و معماری تمرکز کنیم.

فعالان این حوزه بر این باورند که بدون برندسازی، صنعت ساختمان هم رشد نمی کرد و امروزه این امری ضروری است که با چاشنی خلاقیت و نوآوری، تأثیر مستقیمی بر اهداف فروش و تصمیم گیری خرید دارد. این فرآیند همزمان با مراحل اولیه ساخت و ساز آغاز می شود و پس از راه اندازی و مدیریت بهره برداری طی مراحل ادامه می یابد. بنابراین اثرات و پیامدهای مورد نظر برند را می توان در بازه های زمانی طولانی احساس کرد.

مهمترین مشکل برندهای ساختمانی این است که فعالان این صنعت همچنان کار را صرفاً مبتنی بر مدیریت ساخت می دانند و عملاً به اهداف کوتاه مدت توجهی ندارند. به عبارت دیگر، قوانین ساخت و فروش همچنان نظر این فعالان را شکل می دهد. بنابراین به مقوله هایی مانند مدیریت برند و ایجاد برند که رویکردی بلندمدت دارند، توجه کافی نمی شود. در این میان، تجربیات نشان داده است که پایداری کسب و کار ارتباط مستقیمی با ایجاد و مدیریت برند دارد.

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل نوسانات اقتصادی و رکود طولانی مدت، فعالیت علاقه مندان به این حوزه کاهش چشمگیری داشته و رونق از شرکت های جدید ربوده شده است. از آنجایی که این فرآیند یک فرآیند طولانی مدت است، نیاز به حمایت دولت و اقتصاد پویا دارد. او آن را دریافت کرد. آنچه ممکن است در این سال ها برندسازی را با چالش مواجه کند، نحوه ساخت و ساز در شهرهای بزرگ است که بدون توجه به عناصر فنی و استانداردهای موثر در رده برند، تنها به جریان پول بستگی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 344
  • بازدید ماه : 557
  • بازدید سال : 1,994
  • بازدید کلی : 3,782